mandag 18. mai 2009

Kennedy Space Center & Cocoa Beach

Ja ja, da er nok en ny herlig dag på trappene og jeg har bestemte meg at jeg skal begynne dagen med å ta det litt med ro. Gutta har dratt på jobb, og jeg har hele dagen for meg selv :-)

Dagen i går var bra! Vi besøkte Kennedy Space Center, som har blitt veldig mye større siden sist jeg var her i 1997. Artig å komme tilbake, og jeg vet jo at Finn hadde fryktelig lyst til å dra dit! Ingen protester fra meg, selv om jeg ikke er sånn teknofreak som de to gutta er :-)

Etter Kennedy Space Center dro vi til Cocoa Beach og tittet litt på livet! Og der var det virkelig fullt av liv med strandvollyball, strandliv, fisking, surfing og masse folk som badet! Vi spiste på en bar i nærheten av hotellet på kvelden. Sinnsykt gode kyllingvinger, og masse godt øl! Tror de hadde et 50-talls forskjellig øl der, og gutta bestilte små brett med 5 forskjellig øl i litt mindre glass. Jeg gikk for en Weissenbier som er desidert mitt favoritt øl! Turen gikk til en bar, rett ved siden av hotellet etter middagen. Og her var det live musikk, og masse rart overalt! Utrolig hvor masse man kan få inn i et bitte lite hus :-)

Det ble faktisk en dag helt uten shopping, ja med unntak av den koppen som jeg fant på KSC. Den var bare HELT rosa, og har teksten "space princess". Bare måtte ha den :-)

Another day is about to start, and I have decieded to start slow and take it easy! The boys has started their work here, and left earlier this morning. And, that means that I have the whole day to my self :-)

Yesterday was a good day! We went to Kennedy Space Center, and enjoyed most of the day there. I know that Finn really wanted to go there, and I know he enjoyed all the technical "stuff" :-) After KSC we went to Cocoa Beach and looked around there! An awesome beach with lots of people doing different things on the beach. We ate dinner at a local bar in the
evening, and enjoyed live music and good beer. The first bar were we ate had at least 50 different types of beer, and it was hard to choose....! Or, actuallly not, when I saw that they had german Weissenbier. I love it :-) Second bar had live music, and we listen for a while. Early evening, as the boys was going to work form today!

Believe it or not....but no shopping today, except a pink mug with the inscription "Space
Princess" :-) Can not promise the same for today :-)


Soloppgang fra hotellet - Sunset from our hotel...




Hotellets basseng - Swimming pool at the hotel...


Starbucks....Yammi!!!!!!!! :-)



Kennedy Space Center...








Cocoa Beach...




1 kommentar:

Yvonne sa...

Hei lillesøss. Så herlig at du deler bildene dine med oss. Det ser jo så herlig ut. Hilse til Finn da og kos deg de siste dagene. Klem